Mały Książę - TEATR POLSKI DZIECIOM

 

Premiera: 19.05.2023, czas trwania: 1 godz. 30 min. (bez przerwy) Scena Kameralna

Autor: Antoine de Saint-Exupéry
Przekład: Jan Szwykowski
Adaptacja: Konrad Dworakowski
Reżyseria: Konrad Dworakowski
Scenografia i kostiumy: Marika Wojciechowska
Reżyseria światła: Marika Wojciechowska
Projekcje: Jan Caban
Muzyka: Piotr Klimek
Inspicjent/ Asystent reżysera: Philippe Chauvin
Sufler: Małgorzata Ziemak
Producent wykonawczy: Magda Raczyńska
 
Mały Książę: Michał Kurek
Pilot: Dominik Łoś
Róża, Żmija: Dorota Landowska
Katarzyna Strączek
 
 
Król, Latarnik, Zwrotniczy: Tomasz Błasiak
Wojciech Czerwiński
Pijak, Lis: Krzysztof Kwiatkowski
Bankier, Geograf: Krystian Modzelewski
 
 
 

W obsadzie najbliższych spektakli:
20, 21, 23 września - Róża, Żmija: Dorota Landowska; Król, Latarnik, Zwrotniczy: Tomasz Błasiak
22 września - Róża, Żmija: Katarzyna Strączek; Król, Latarnik, Zwrotniczy: Tomasz Błasiak

 

Premiera: 19.05.2023, czas trwania: 1 godz. 30 min. (bez przerwy) Scena Kameralna

Szybciej, lepiej, więcej. Wszystko wiemy, wszystko mamy. To, czego jeszcze nie mamy, możemy kupić. Szkoda tylko, że nie ma sklepów z przyjaciółmi. Może wtedy mielibyśmy ich więcej…

„Mały Książę” z całą pewnością należy do najbardziej znanych lektur dzieciństwa i, jak przystało na powiastkę filozoficzną, także lektur dorosłości. Adresując ją do jednych i drugich autor jako naczelny wątek wprowadza relację między dorosłością i dzieciństwem. Wszyscy dorośli byli przecież kiedyś dziećmi, tyle, że nieliczni o tym pamiętają. Ale też wszystkie dzieci będą kiedyś dorosłymi, o czym nie wszyscy zdają się myśleć.

„Mały Książę” to opowieść o rzeczach ważnych, którym zbyt często nie poświęcamy wiele uwagi – poetycka, mądra baśń dla dzieci i dorosłych, którzy wspólnie mogą odnaleźć odpowiedź na najważniejsze pytania: Co oznacza bycie dorosłym? Co dziś oznacza bycie dzieckiem? Czy można mieć w dorosłym przyjaciela? Czy będąc dorosłym można – i czy warto – ocalić w sobie dziecko?

Spektakl kierowany do widzów w wieku 8+.

Uprzedzamy, że w spektaklu użyte są efekty z użyciem dymu.

 
SCENA KAMERALNA
CENY N 58 zł, U 42 zł
 

- Wejściówki w cenie 20 zł sprzedawane są na 30 minut przed spektaklem. Płatność za wejściówki wyłącznie gotówką.
- Bilety ulgowe (U) przysługują: uczniom, emerytom, rencistom, osobom z niepełnosprawnością oraz odznaczonym "Zasłużony dla Kultury Polskiej"; za okazaniem legitymacji.
- Ceny biletów w sprzedaży on-line zawierają opłatę manipulacyjną.
- Uprzedzamy, że w spektaklu użyte są efekty z użyciem dymu.

 
Making of przed premierą
Zwiastun spektaklu
 
  • "Okiem Obserwatora: Mały Książę"

    Krzysztof Stopczyk, _, 22.05.2023

    W spektaklu widać jubilerską wręcz współpracę reżysera z pozostałymi twórcami. Marika Wojciechowska jest autorką bardzo sprytnej scenografii, do której znakomicie pasują ciekawe kostiumy, też jej autorstwa. Całość wspaniale uzupełniają projekcje filmowe Jana (...)

    W spektaklu widać jubilerską wręcz współpracę reżysera z pozostałymi twórcami. Marika Wojciechowska jest autorką bardzo sprytnej scenografii, do której znakomicie pasują ciekawe kostiumy, też jej autorstwa. Całość wspaniale uzupełniają projekcje filmowe Jana Cabana. Te projekcje można nazwać spektaklem w spektaklu. 

    Aktorzy grający dwóch głównych bohaterów, czyli: Michał Kurek (Mały Książę) i Dominik Łoś (Pilot), wcielają się w swoje postacie bardzo wiarygodnie i nawet przez moment ani nie przeszarżowują, ani nie przesładzają (spektakl dla dzieci!). (...) Tę scenizację „Małego Księcia” ogląda się z przyjemnością!

    CAŁY TEKST RECENZJI: www.e-teatr.pl 

    więcej  
  • _

    Marek Zajdler, Nasz Teatr, 21.05.2023

    „Mały Książę” w Teatrze Polskim zachował intelektualną, humanistyczną treść oryginału i całkowicie urzekł baśniowym klimatem. Mały Książę stał się niejako wewnętrznym dzieckiem naszego spadłego z nieba bohatera, wspomnieniem świata dziecięcego, o (...)

    „Mały Książę” w Teatrze Polskim zachował intelektualną, humanistyczną treść oryginału i całkowicie urzekł baśniowym klimatem. Mały Książę stał się niejako wewnętrznym dzieckiem naszego spadłego z nieba bohatera, wspomnieniem świata dziecięcego, o którym jako dorośli zapominamy. Stał się łącznikiem pomiędzy światem dzieci a światem dorosłych. I choć Pilot nie może uchronić Małego Księcia, to dzięki niemu może ocalić samego siebie. A być może ocalając siebie ocali jakąś część świata. 
    Była to pierwsza poważna rola Michała Kurka na scenie Teatru Polskiego. I rola wymarzona, niemal stworzona dla niego. Delikatna, chłopięca uroda aktora uwypuklona strojem już od pierwszych wypowiedzianych lekkim głosem słów „Narysuj mi baranka” pozwoliła mu przeistoczyć się w oczach widza w Małego Księcia.
    CAŁY TEKST RECENZJI: www.naszteatr.pl

    więcej