Poranek filozoficzny - 3 edycja

PORANKI FILOZOFICZNE W POLSKIM to nasza propozycja warsztatów dla najmłodszych widzów. Cykl spotkań edukacyjnych przygotowaliśmy wspólnie z Pracownią Filozoficzną EUREKA Joanny Wągiel. Jego celem jest zachęcenie dziecka do samodzielnego myślenia oraz dodanie mu odwagi w zadawaniu trudnych pytań i w domaganiu się odpowiedzi na nie od nas – dorosłych. 

*Warsztaty odbywają się w dwóch grupach wiekowych: o godz. 11.00 (5-7 lat), o godz. 12.00 (8-11 lat).
W warsztatach dzieci uczestniczą samodzielnie – prosimy o nabywanie biletów wyłącznie dla dzieci.
Zapraszamy uczestników wejściem służbowym do budynku Teatru, od strony Pasażu Arnolda Szyfmana.

Bogatsi o doświadczenia z poprzedniej edycji warsztatów, nadal chcemy zachęcać dzieci do zadawania trudnych pytań i szukania na nie odpowiedzi.
Dzięki rozbudzonej podczas zajęć potrzebie filozofowania dzieci otrzymają narzędzia, które pozwolą im lepiej nazwać i zrozumieć otaczający świat, a tym samym budować swoje poczucie bezpieczeństwa w rodzinie, w kontaktach z dorosłymi, a także w grupie rówieśniczej.
Przyznacie Państwo, że w dzisiejszym świecie coraz trudniej być dorosłym, a co dopiero dzieckiem. Spróbujmy zatem dać naszym dzieciom szansę na zdobycie dodatkowej umiejętności, która może ułatwić im bycie szczęśliwymi dziećmi, a w perspektywie szczęśliwymi dorosłymi.
Serdecznie zapraszam!
Andrzej Seweryn

Warsztaty powstają we współpracy z Pracownią Filozoficzną Joanny Wągiel

Czy warto filozofować z dziećmi? Jakie są z tego korzyści?
Dyskusja w zbliżonym wiekowo gronie zwiększa swobodę językową, umiejętność koncentracji, zdolność do refleksji, rozwija umiejętności społeczne, wzmacnia poczucie własnej wartości. W dzisiejszym świecie informacja jest niezbędna, aby przetrwać. Ale czy każda?
Chcemy nauczyć dzieci wybierać te niezbędne, chcemy, aby zaczęły się zastanawiać. Media proponują dziś konsumpcyjny model życia, nie unikniemy z nim konfrontacji, dzięki filozofowaniu Twoje dziecko będzie dorastało bardziej świadomie.
Dlatego, że chcesz mieć mądre, twórcze dziecko, zapraszamy…

TERMINY I OPISY WARSZTATÓW:

10.10.2015  Co to znaczy być kulturalnym?
17.10.2015  Dlaczego czasami warto krzyknąć?
14.11.2015  Czy można żyć bez marzeń?
21.11.2015  Czy musimy się bać strachu?
5.12.2015  Specjalne Mikołajkowe Poranki Filozoficzne: O odwadze
12.12.2015  Czym ludzie różnią się między sobą, a w czym są do siebie podobni?
16.01.2016 Czy każdy może być szczęśliwy?
23.01.2016 Co to znaczy osiągnąć sukces?

OPISY WARSZTATÓW:
16.01.2016 Czy każdy może być szczęśliwy?

Pewnego ranka stanęła w pełnym rozkwicie swych śnieżnobiałych płatków…

Fragment baśni „Stokrotka” H. Ch. Andersena zainspiruje dzieci do podjęcia dyskusji na temat szczęścia; co to jest i jak je można rozumieć; czy istnieje jedna definicja szczęścia? Dlaczego chcemy być szczęśliwi? co daje nam szczęście? Czy szczęście na przestrzeni wieków rozumiano tak samo? Co szczęście oznacza dla nas, dla naszych rodziców, naszego narodu? Od kogo zależy nasze szczęście?
W wesołej atmosferze sprzyjającej wyrażaniu własnych myśli i sądów, dzieci postarają się postawić pytania i na nie odpowiedzieć.
Na koniec zajęć spróbujemy wyrazić szczęście ciałem i grymasem twarzy!
Informacja dla rodziców.
Szczęście – wg koncepcji Platona i Arystotelesa szczęście łączy się nierozerwalnie z cnotą sprawiedliwości, rozumianą jako gwarancję właściwego działania wobec siebie i innych. Szczęście, jako spełnienie się człowieka bez względu na warunki w których żyje; dyskutujemy filozoficzne w umiłowaniu mądrości.

23.01.2016 Co to znaczy osiągnąć sukces?
Młodsza grupa
Jeż bardzo chciał zawisnąć w powietrzu. Jak słońce. Tyle że nie tak wysoko...
Fragment jednego z opowiadań "Nie każdy umiał się przewrócić" Toona Tellegena zainspiruje dzieci do podjęcia dyskusji na temat sukcesu, kiedy można powiedzieć, że osiągamy sukces? Co to jest sukces? Jakimi kryteriami mierzymy sukces? Jaki kształt ma sukces? Złudzenie sukcesu? Czy warto zatracać się dla sukcesu? Czy autorytety osiągają sukces? Co to znaczy presja sukcesu? Czy brak sukcesu to porażka? Jeśli tak lub nie to dlaczego? Jaki wzór ma sukces? Jeśli coś przychodzi nam łatwo, to czy można nazwać to sukcesem?
Na te, i inne pytania, będziemy się wspólnie starali znaleźć odpowiedź. Poruszmy temat wpływ na własne życie, stoickiej postawy wobec życia, hierarchii wartości.
Info dla Rodziców: Sukces rozumiany jako działanie na najwyższym swoim poziomie, w kierunku spełnienia marzeń i pragnień, przy zachowaniu równowagi między wszystkimi płaszczyznami życia. Sukces związany jest ze szczęściem i sprawiedliwością.

Grupa starsza
Człowiek zajęty najmniej jest zdatny do życia, ponieważ żadna umiejętność nie jest trudniejsza niż umiejętność życia. Biegłych w innych umiejętnościach jest wszędzie wielu, niektóre z nich nawet młodzi opanowali do tego stopnia, że i sami mogliby innych nauczyć.
Fragment "Dialogów" Seneki zainspiruje dzieci do podjęcia dyskusji na temat sukcesu, kiedy można powiedzieć, że osiągamy sukces? Co to jest sukces? Jakimi kryteriami mierzymy sukces? Jaki kształt ma sukces? Złudzenie sukcesu? Czy warto zatracać się dla sukcesu? Czy autorytety osiągają sukces? Co to znaczy presja sukcesu? Czy brak sukcesu to porażka? Jeśli tak lub nie to dlaczego? Jaki wzór ma sukces? Jeśli coś przychodzi nam łatwo, to czy można nazwać to sukcesem?
Na te, i inne pytania, będziemy się wspólnie starali znaleźć odpowiedź. Poruszmy temat wpływ na własne życie, stoickiej postawy wobec życia, hierarchii wartości.
Info dla Rodziców: Sukces rozumiany jako działanie na najwyższym swoim poziomie, w kierunku spełnienia marzeń i pragnień, przy zachowaniu równowagi między wszystkimi płaszczyznami życia. Sukces związany jest ze szczęściem i sprawiedliwością.

INFORMACJE I REZERWACJE:
Biuro Obsługi Widzów tel. 22 826 49 18, e-mail rezerwacje@teatrpolski.waw.pl
Udział w warsztacie 10 zł/os. Z biletem na spektakle z cyklu "Teatr Polski Dzieciom" 5 zł/os.
Liczba miejsc ograniczona.

Zapraszamy uczestników warsztatów wejściem służbowym do budynku Teatru, od strony Pasażu Arnolda Szyfmana.

Dotychczasowe spotkania w ramach cyklu:
> I EDYCJA CYKLU
> II EDYCJA CYKLU

Dziecko w Warszawie - logo



 
 
 
Uwaga: ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji o celu ich używania i zmianie ustawień przeglądarki znajdziesz tutaj. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Czym są pliki "cookie" - „ciasteczka”?


Poprzez pliki „ciasteczka” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Ciasteczka” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies, wykorzystywane są w celu: tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych dostosowanie zawartości i wyglądu strony do preferencji użytkownika

Używane ciasteczka na naszej stronie


  1. PHPSESSID - identyfikator sesji użytkownika
  2. PersistentQueueNumber,manageableQueueCookie0 – przechowuje kolejkę zdjęć
  3. CMS_DEBUG – debugowanie strony
  4. jsltTestCookie – testowe ciasteczko
  5. CookieInfo - informacja o wyświetleniu powiadomienia dotyczącego użycia przez stronę plików cookies
  6. __utmaa, __utmab, __utmac, __utmaz - używane są przez usługę Google Analytics która pozwala na generowanie statystyk strony www
  7. x-src, datr - używane przez facebook.com
  8. demographics ,dkv, VISITOR_INFO1_LIVE,use_hitbox,PREF - youtube.com

Zmiana ustawień ciasteczek (cookies) w przeglądarkach:


- Opera
- Firefox
- Internet Explorer
- Chrome
- Safari

Wyłączenie akceptacji ciasteczek znacznie ogranicza funkcjonalność większości podstron witryny.